Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

kodowanie i kasowanie błędów ABS mk60ec1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • kodowanie i kasowanie błędów ABS mk60ec1

    co was te drogi tak męczą? ja w tamtym roku w 36 h 1980 km z powrotem podobnie. bez żadnych noclegów 2 kimy po 1h i super się jechało

  • #2
    kodowanie i kasowanie błędów ABS mk60ec1

    witam

    mam problem z zakodowaniem pompy ABS mk60ec1 - BE

    po wpisaniu kodowania jak sądzę prawidłowego, wyświetlany jest błąd

    Coding rejected
    Error FFFFFF80: unknown (0X80)

    VCDS 11.11.3 z e-service

    Jakieś pomysły

    Komentarz


    • #3
      Kod warsztatu masz wpisany w VCDS? Jakie kodowanie chcesz wrzucić?
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz


      • #4
        wymiana pompy z golfa do octavia

        kodowanie z orginalu do tej nowej

        było 18bit zmian na 19bit - dodany ostatni bit wartość 00

        dodam jeszcze ze pompa jest montowana w o2 przed fl.

        zamontowany licznik po fl ze znanej octavi. kodowanie abs tez od tej samej

        kod warsztatu wpisany w vcds tan sam co w autoscanie z octavi dawcy

        Komentarz


        • #5
          po pierwsze to bajt chyba! podaj numery części oryginału i zamiennika, to po plikach lbl (o ile nie są już w wersji spakowanej clb) będzie można dojść, jak powinno wyglądać nowe kodowanie na podstawie tego, co zakodowane było w starej pompie.

          to nie jest tak, że kodowanie ze starego weźmiesz, na pałę coś dopiszesz z tyłu lub przodu i zadziała. Przeważnie przy zmianie długości słowa konfiguracyjnego jednak położenie bitów odpowiadających za konkretne funkcjonalności zmienia się nie tylko względem całego słowa konfiguracyjnego, ale także względem siebie wzajemnie

          piszę o tym, że chyba bajt doszedł, bo bit może mieć wartość 0 lub 1, bajt zaś wartości z zakresu od 0x00 do 0xff

          jak to przysłowie mówi:
          rodzajów ludzi jest 10, ci którzy rozumieją kod binarny i cała reszta.
          Pozdrawiam, Robreg.
          ----
          furmanka.blogspot.com fan ;-)

          Komentarz


          • #6
            oczywiście bajt nie bit - mój błąd

            pompa dawcy była AD 18 bajtów a teraz mam ochotę zamontować BE 19 bajtów

            wedle wszystkich informacji pompa z długim kodowaniem 18 bajtową przy zamianie na 19 bajtową konieczne jest dopisanie ostatniego bajtu w wartości 00

            tu chodzi o to dlaczego pompa nie chce przyjąć kodowania a nie o literówkę choć bardzo znaczącą bit a bajt

            Komentarz


            • #7
              a dla słabych, możesz podać te magiczne cyferki (9 szt.), które przed literkami stoją? łatwiej tego kodowania szukać

              [ Dodano: Sob 17 Lis, 12 22:42 ]
              poza tym jeśli już uzywamy nomenklatury transplantologii, to chyba pompa biorcy organu oryginalnie była w wersji AD a dawca organu oddał swój pęcherz, tfu, pompę w wersji BE, tak?
              Pozdrawiam, Robreg.
              ----
              furmanka.blogspot.com fan ;-)

              Komentarz


              • #8
                no nie do końca

                bo z octavi po fl dawcy jest licznik, gateway i kodowanie pompy AD i to jest wszczepiana do octavia przed fl

                jak wiadomo pompa kodowana jest pod auto wiec licznik i kodowanie pompy AD jest od jednego auta

                pompa BE pochodzi z golfa i ma być zamontowana

                a magiczne numery to
                1K0 907 379 AD
                1K0 907 379 BE

                Komentarz


                • #9
                  rrobert, przerabiałem to i nie dałem rady znaleźć odpowiedniego kodowania ops:
                  auto pojechało do ASO i tam wygenerowali prawidłowe kodowanie
                  chociaż też nie jest pewien prawidłowośc ich kodowania
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz


                  • #10
                    czyli potwierdzisz

                    ze w przed fl można wsadzić pompę po liftowa

                    no tak ale kodowanie pochodzi z auta z którego mam Vin i kodowanie pompy

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez rrobert
                      czyli potwierdzisz

                      ze w przed fl można wsadzić pompę po liftowa

                      no tak ale kodowanie pochodzi z auta z którego mam Vin i kodowanie pompy
                      Ja robiłem przeszczep pompy - ale miałem łatwiej - to było w ramach jednej grupy - z Golf VI do OII FL.
                      W moim przypadku rzeczywiście wystarczyło dodać do kodowania 00 na końcu i z 18 bajtowego kodowania zrobiło się 19 bajtowe.
                      Zainstalowałem pompę 1K0 907 379 BE highline (z HHC, TPMS i XDS - oraz obsługującą PLA).
                      Moje kodowanie jest następujące (włączony TPMS, HHC i XDS):

                      Address 03: ABS Brakes (J104) Labels: User\1K0-907-379-60EC1F.lbl
                      Part No SW: 1K0 907 379 BE HW: 1K0 907 379 BE
                      Component: ESP MK60EC1 H31 0108
                      Revision: 00H31001
                      Coding: 113B201C09220001881304E8901D00412D0800
                      Shop #: WSC 01000 259 99254
                      VCID: 76E9977CC1DC22E

                      No fault code found.


                      Masz ten sam silnik co ja, jeżeli wstawiasz pompę BE to spróbuj może wkleić te kodowanie. Ale ważna sprawa po wymianie pompy trzeba zrobić adaptację czujników:
                      G85, G200, G201, G202
                      Procedurę adaptacji masz tu;

                      ross-tech wiki

                      Komentarz


                      • #12
                        próbowałem zrobić kalibracje g85 i nic błąd w kanale 60

                        zastanawia mnie jedno czy jak mam niepodpięte czujniki z kół do będę mógł zakodować moduł.

                        po podpięciu jednego czujnika niema możliwości skasowania błędów.

                        VCDS wyświetla błąd

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez rrobert
                          próbowałem zrobić kalibracje g85 i nic błąd w kanale 60

                          zastanawia mnie jedno czy jak mam niepodpięte czujniki z kół do będę mógł zakodować moduł.

                          po podpięciu jednego czujnika niema możliwości skasowania błędów.

                          VCDS wyświetla błąd
                          Proponuję podpiąć wszystkie czujniki, zakodować pompę i wtedy dopiero robić adaptację.

                          Komentarz


                          • #14
                            japrzerabiałem pompy z O2FL i Tourana(inna rozpiska pinów) i się nie dało na żadnej z nich
                            nawet ASO rozłożyło ręce
                            poza tym jest problem z sygnałem z maglownicy i czujnika skrętu- krzynol walczył z tym dość długo i nie dało rady
                            wydaje mi się że problem jest z CE
                            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez kowaltom99
                              Masz ten sam silnik co ja, jeżeli wstawiasz pompę BE to spróbuj może wkleić te kodowanie
                              to się może udać, chociaż ja próbowałem kilkanaście różnych kodowań i dupa
                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                              poprzednie modele:
                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                              Komentarz


                              • #16
                                czujnik kąta dziala prawidłowo to znaczy jest odczytywany przez pompę i wyswietlany w blokach pomiarowych.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez rrobert
                                  czujnik kąta dziala prawidłowo to znaczy jest odczytywany przez pompę i wyswietlany w blokach pomiarowych.
                                  A adaptację robisz po wpisaniu security code, tak jak to jest na stronie ross tech?
                                  Przypomniało mi się, że po wymianie pompy adaptację każdego czujnika musiałem robić osobno tj:

                                  - włączenie zapłonu
                                  - VCDS - wejscie od razu w sterownik ABS
                                  - wejście w Security Access - 16
                                  - wpisanie kodu 40168, aby właczyć basic setting.
                                  - adaptacja czujnika

                                  bez podania kodu - adaptacja nie była możliwa (kanał niedostępny)
                                  Może w tym jest problem?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    wpisywałem kod 40168 i potwierdzone było że przyjęte

                                    jedyny problem to może być że czujniki kół są odpięte

                                    robie przejście z mk70 na mk60ec1 - i dopiero jak będzie można zakodować pompę prawidłowo wymienię ją i przerobie wtyczkę

                                    a może ma ktoś na zbyciu uszkodzony sterownik do mk70 chodzi mi o gniazdo żeby zrobić konkretną przelotkę z wszystkimi sygnałami

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez rrobert
                                      wpisywałem kod 40168 i potwierdzone było że przyjęte ...
                                      Czy to znaczy, że wpisałeś "moje" kodowanie i sterownik ABS je przyjął?

                                      To może być ważne - aby wykonać adaptację czujnika G85 - trzeba najpierw kawałek się przejechać wg instrukcji:
                                      Start the vehicle.
                                      Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left.
                                      Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h.
                                      If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight.
                                      Ensure that the steering wheel is not moved again.
                                      Keep the engine running and do not switch off the ignition.
                                      System voltage at least 12.0 V.


                                      Czy ty próbujesz kodować pompę "na sucho", to jest tylko z podłączonym zasilaniem i CAN-em? Tak to chyba nie da się zrobić adaptacji i kodowania.
                                      Wiem, że u mnie było prościej (nie musiałem robić adaptera do wtyczek - od razu miałem wtyczkę 47-pinową), ale ja zrobiłem tak:
                                      - wymiana pompy - od razu zamocowanie na miejscu docelowym i podłączenie przewodów hamulcowych
                                      - odpowietrzanie pompy ABS (wg procedury z ross-tech wiki)
                                      - odpowietrzanie przewodów hamulcowych (metoda tradycyjna)
                                      - adaptacja czujników (łącznie z jazdą)
                                      - kodowanie modułu.
                                      Dopiero jak wykonałem wszystko powyższe wszystkie błędy zniknęły.

                                      Wg mnie trzeba zaryzykować i zrobić kompletną wymianę. Niestety u Ciebie dodatkowo dochodzi wykonanie adaptera wtyczki 26 na 47 pin.
                                      Do stracenia 1 dzień i kilka litrów płynu hamulcowego (odpowietrzenie pompy aBS to koszmar - idzie mnóstwo płynu). Najwyżej wrócisz do starej pompy.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        chodziło o to ze po wpisaniu Security Access zostal przyjęty nie chodzi o kodowanie samej pompy

                                        ale brak możliwości wykonania ustawien podstawowych - wyświetlany jest błąd w kanale.

                                        dokładnie to są testy "na sucho"

                                        wymiana pompy u mnie jeszcze związana jest z wymianą przewodów hamulcowych z przodu - inne końcówki do pompy - lub wykonanie adaptera.

                                        i tu jest problem wolał bym być pewny czy sie zakoduje.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Nie zakodujecie na dziś dzień pompy ABS EC1 z długim kodowaniem do auta gdzie takiej pompy nie było. Mozecie sobie kopiowac kodowania itp - ABS tego nie przyjmie. GOLF VI - OII - ta sama generacja aut , tu nie ma prolemu.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez rrobert
                                            chodziło o to ze po wpisaniu Security Access zostal przyjęty nie chodzi o kodowanie samej pompy

                                            ale brak możliwości wykonania ustawien podstawowych - wyświetlany jest błąd w kanale.

                                            dokładnie to są testy "na sucho"

                                            wymiana pompy u mnie jeszcze związana jest z wymianą przewodów hamulcowych z przodu - inne końcówki do pompy - lub wykonanie adaptera.

                                            i tu jest problem wolał bym być pewny czy sie zakoduje.
                                            Jak to mówią - No Risk - No Fun
                                            Wygląda na to, że na sucho nie zakodujesz, więc masz 2 wyjścia:
                                            1. Odpuścić sobie
                                            2. Zrobić pełną przekładkę (z modem wtyczki oraz przewodów hamulcowych)
                                            Jak po punkcie 2 nic nie wyjdzie - wracasz do starej pompy - i punkt nr 1.

                                            PS- adapter wtyczki jest do ogarnięcia - tymczasowo możesz połączyć starą wtyczkę i nową pompę samym "pajączkiem" z kabelków z pinami.
                                            Co do przewodów hamulcowych - może da się zrobić tymczasowe przejściówki z przewodów elastycznych? Chodzi tylko, aby po wymianie pompy przejechać te parę metrów aby zrobić adaptację czujników. Oczywiście jak nowa pompa zadziała - to trzeba wszystko zrobić profesjonalnie.
                                            Sama wymiana pompy to 30 min roboty - gorzej jest z odpowietrzaniem. U mnie poszło ponad 2 litry płynu hamulcowego zanim cały układ się odpowietrzył. A finalne odpowietrzenie nastąpiło po tygodniu - jeszcze wyleciało z przewodów kilka bąbelków powietrza.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              spacewalker - ok ale

                                              ale pompa jest kodowana pod Vin samochodu który jest w liczniku i w immo - prawda

                                              zamontowany jest licznik z Vinem auta w którym była pompa mk60ec1 i jest jej kodowanie

                                              które chcę wpisać do innej - i to powinno chodzić

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                VIN jest w Liczniku, IMMO, i w ECU. Z czego tak naprawde kozysta ABS - tego nie wiem.
                                                Mozesz działać , jest zabawa - jest ryzyko jak to się mowi. Być moze ABS ma gdzieś zapisaną jakąs Check Sume , nie wiem .

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez rrobert
                                                  spacewalker - ok ale
                                                  ale pompa jest kodowana pod Vin samochodu który jest w liczniku i w immo - prawda
                                                  zamontowany jest licznik z Vinem auta w którym była pompa mk60ec1 i jest jej kodowanie
                                                  które chcę wpisać do innej - i to powinno chodzić
                                                  Pytanie - czy dawca części miał takie samo wyposażenie co Twoja OII? Myślę że w kodowaniu ABS są przede wszystkim najważniejsze:
                                                  - kod samochodu (1U, 1Z, 1K ........)
                                                  - kod silnika
                                                  - skrzynia (manual czy automat)
                                                  - napęd 1 oś czy 4x4

                                                  Moje kodowanie pompy BE, które podałem dotyczy
                                                  - samochód 1Z MY 2009
                                                  - silnik BXE
                                                  - skrzynia manual
                                                  - napęd 1 oś

                                                  1. Wg mnie w ABS nie ma kodowanego nr VIN (okazało się po czasie, że jednak ma), to nie jest część którą trzeba kodować w ASO w połączeniu z serwerem VW (tak jak to jest w przypadku wymiany licznika)
                                                  2. jeżeli chcesz zakodować ABS oryginalnym kodowaniem dawcy - może się okazać że się nie da, bo dawca miał np skrzynię automat, a u Ciebie jest manual.
                                                  3. Jeszcze ważna informacja o której sobie przypomniałem - kodowanie pompy ABS należy robić po wykonaniu adaptacji czujników - inaczej pompa nie zapamięta kodowania

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X